چند نکته در خصوص اجرای ادوبی کانکت

امروز برخی از دانشجویان و اساتید محترم، مشکل ورود به ادوبی کانکت را داشتند. یعنی در ورود به LMS مشکل نداشتند ولی نمی توانستند وارد ادوبی کانکت شوند. اکثر این اشکالات را می توانید به راحتی با رعایت نکات ذیل برطرف کنید:


1- صرفا نصب برنامه ادوبی کانکت روی سیستم کافی نیست. چون LMS در محیط مرورگر اجرا می شود، لازم است قابلیت بازکردن ادوبی کانکت در مرورگر نیز فعال شده باشد.
2- لازم است برنامه فلش پلیر برای مرورگری که استفاده می کنید (اعم از فایرفاکس، اینترنت اکسپلور و کروم) و برنامه Add in نیز نصب کرده باشید. این برنامه ها در لینک زیر (وب سایت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه) در دسترس هستند:

اینجا کلیک کنید

3- در مجموع، مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلور برای اجرای ادوبی کانکت راحت تر هستند. لذا استفاده از این دو مرورگر برای ورود به LMS و نهایتا ورود به ادوبی کانکت توصیه می شود.
4- در صورتیکه از مرورگر کروم استفاده می کنید باید چندین تنظیمات را انجام دهید. در بخش setting مرورگر cache را خالی کنید. در همان بخش setting و در قسمت site setting بخش قسمت pop-ups و ارد شده و در قسمت Allow دامنه live.usc.ac.ir (http://live.usc.ac.ir/) را اضافه کنید.
همچنین وقتی در LMS بر روی لینک باز شدن ادوبی کانکت کلیک می نمایید و وارد صفحه جدید می شوید در کنار آدرس بار (سمت چپ-بالای صفحه) حرف i را می بینید. در آنجا نیز روی کلمه site setting کلیک کرده و سپس در بخش flash آن را به حالت Allow در بیاورید.
با مجموعه ای از عملیات فوق، ادوبی کانکت روی مرورگر کروم نیز فعال خواهد بود.

سعی داریم با تهیه فیلم هایی کوتاه نیز راهنمایی های لازم را برای اجرای ادوبی کانکت در اختیار دانشجویان گرامی قرار دهیم.

کانال آموزش الکترونیکی: @vcusc
مركز آموزش الكترونيكي دانشگاه علم و فرهنگ