اطلاعيه در خصوص سيستم آموزش الكترونيكی

دانشجويان گرامی همانطور كه استحضار داريد و در اطلاعيه ها و اخبار قبلی نيز اعلام شده است، مركز آموزش الكترونيكی دانشگاه از اواخر اسفند ماه شكل گرفته است و در حال تدارك و راه اندازی سيستم آموزش الكترونيك دانشگاه است.

یك سیستم آموزش الكترونیك استاندارد، یك سیستم جامع آموزشی است كه خود از چند زیر سیستم تشكیل شده است. ابتدا می بایست تمامی زیر سیستم ها نصب و كاملا تست شوند و در فاز نهایی زیرسیستم ها باهم تجمیع شده و كل سیستم مورد تست مجدد قرار گیرد تا آماده بهره برداری گردد. لذا بهره برداری كامل سیستم مقداری زمان بر خواهد بود. اداره فناوری اطلاعات دانشگاه كوشیده است در روزهای تعطیل گذشته، بخش قابل توجهی از زیر سیستم های مذكور را مورد بهره برداری و تست قرار دهد و به زودی سیستم جامع قابل استفاده برای دانشجویان گرامی خواهد بود.
همچنین برای استفاده بهینه از زمان، كار آموزش و آشنایی اساتید محترم دانشگاه با سیستم كلاس آنلاین از چند روز گذشته آغاز شده و در حال حاضر روند آموزش اساتید نیز در جریان است.
با توجه به اینكه هدف این است كه از روز ١٦ فروردین، در صورت تعطیل اعلام شدن دانشگاه ها، كلاس ها به شكل مجازی تشكیل شود، تمامی برنامه ریزی ها در جریان است كه با حداقل مشكلات بتوانیم از كلاس های فیزیكی به كلاس های مجازی سوئیچ نماییم. لذا سعی بر اینست دانشجویان گرامی نیز با سیستم مذكور تا قبل از ١٦ فروردین آشنایی پیدا كنند. به این منظور، پس از آموزش اساتید و در هفته دوم فروردین راهنماها جهت استفاده دانشجویان فراهم خواهد شد و مراتب به اطلاع عزیزان رسانده خواهد شد.
دانشجویان و اساتید محترم توجه داشته باشند بهره برداری از یك سیستم آموزش مجازی در شرایط عادی، تدریجی و مرحله ای است و در دانشگاه هایی كه سابقه آموزش مجازی دارند چندین ماه زمان برده است تا كل كلاس ها به شكل مجازی برگزار گردد. به دلیل شرایط پیش آمده، ناچاریم فرآیند تدریجی چند ماهه را در طی چند روز در دانشگاه علم و فرهنگ انجام دهیم. این مهم نیاز به همكاری و سعه صدر تمامی كاركنان، اساتید و دانشجویان محترم دارد.امیدواریم با همكاری یكدیگر شاهد سرویس دهی سیستم آموزش مجازی در زودترین زمان ممكن باشیم.

مركز آموزش الكترونیكی دانشگاه علم و فرهنگ