دکتر شایگان‌فر

لزوم توجه دانشجویان به معیار کیفیت آموزش الکترونیکی در انتخاب دانشگاه

بدون شک یکی از معیارهای مهمی که در انتخاب رشته/ دانشگاه در شرایط کرونا باید مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد، کیفیت آموزش الکترونیکی آن دانشگاه است.

دکتر محمدجواد شایگان‌فر با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش الکترونیکی در حال حاضر، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، دانشگاه علم و فرهنگ با تاسیس مرکز فناوری دیجیتال، تمرکز و توجه ویژه‌ای بر روی این حوزه داشته است.

مدیر مرکز فناوری دیجیتال دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: با همه‌گیری ویروس کرونا، یکی از دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها، لطمه ندیدن فرآیندهای آموزشی دانشجویان به دلیل عدم امکان آموزش حضوری است که دغدغه مهمی است.

دکتر شایگان‌فر افزود: اختصاص چندین سرویس دهنده قدرتمند ویژه آموزش الکترونیکی، تخصیص پهنای باند حداکثر تا G 10، ایجاد بستر کلاس آنلاین در کنار سامانه جامع مدیریت یادگیری از مهم‌ترین ویژگی‌های  زیرساختی آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و فرهنگ است.

 وی افزود: به منظور خدمت رسانی بهتر، سامانه‌های دانشکده های فنی- مهدسی، علوم انسانی و هنر از هم تفکیک شده‌اند تا دانشجویان و اساتید از سیستم با کیفیت‌تری بهره ببرند.

دکتر شایگان‌فر تاکید کرد: اطلاعات دریافت شده از سامانه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه نشان می‌دهد دسترسی پذیری این سامانه‌ها نزدیک به 100% بوده است و در بین هزاران ساعت سرویس در طول نیمسال تحصیلی گذشته، موارد معدودی از اشکالات زیرساختی گزارش شده است.

وی یادآور شد: مرکز فناوری دیجیتال دانشگاه علم و فرهنگ با داشتن دغدغه ایجاد بستری مناسب و قابل اطمینان برای دانشجویان و اساتید تلاش کرده تا در شرایط ویژه کرونا، فرآیندهای آموزشی و یادگیری با کم‌ترین کاهش کیفیت انجام شود و از این رو خوشبختانه این دانشگاه یکی از بهترین زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی را دارد.